Instrument, udekorowany w stylu flamandzkim, został zbudowany przez polskiego budowniczego, Krzysztofa Kulisa, w oparciu o wzorce historyczne. Zakres prac obejmował: zdjęciepoprzednlej powłoki, wypełnienie ubytków w skrzyni instrumentu, pomalowanie oraz złocenie, wyklejenie papierem ozdobnym ścian wewnętrznych oraz wewnętrznej części wieka oraz dekorację płyty rezonansowej. Instrument został wykorzystany na okładce płyty J.S. Bach - Sonatas for Violin and Harpsichord, BWV 1017-1019, wydanej przez Prelude Classics, https://preludeclassics.com.
Dekoracja płyty rezonansowej powstała w oparciu o rysunki botaniczne Nicolasa Roberta Livre des tulipes (1614-1685), Josepha Jakoba von Plencka (1738-1807), Ambrosiusa Bosschaerta (1573-1621), Johna Jamesa Audubona (1785-1851), Broughton Collection; Neues Lumen Buch Marii Sybilli Merian (1647-1717), oraz Les Roses Pierre-Josepha Redouté (1817-1824).
The instrument, decorated in the Flemish style, was built by a Polish builder, Krzysztof Kulis, based on historical sources. The scope of work included: removing the previous coating, filling the defects in the instrument case, painting and gilding, covering the inner walls and the inner part of the lid with decorative paper, decorating the soundboard. The instrument was used on the cover of the J.S. Bach - Sonatas for Violin and Harpsichord, BWV 1017-1019, published by Prelude Classics, https://preludeclassics.com.
The soundboard decoration is based on botanical drawings by Nicolas Robert Livre des tulipes (1614-1685), Joseph Jakob von Plenck (1738-1807), Ambrosius Bosschaert (1573-1621), John James Audubon (1785-1851), Broughton Collection; Neues Lumen Buch by Maria Sibylla Merian (1647-1717), and Les Roses by Pierre-Joseph Redouté (1817-1824).
Używamy plików cookie do analizowania ruchu w witrynie i optymalizacji Twoich wrażeń. Jeśli zaakceptujesz użycie plików cookie, Twoje dane zostaną zagregowane z danymi innych użytkowników.